Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger

Dalam artikel sebelumnya saya pernah mengulas buku Personality Reality yang ditulis Patrick David Yanello yang berisi panduan mengetahui karakter diri sendiri dan orang lain dalam menjalin hubungan yang lebih baik dalam blogosphere. Lalu muncul pertanyaan yang menyatakan kesulitan membedakan antara kepribadian dan kemampuan. Apakah jika seorang blogger memiliki karakter tanda titik maka ia cocok menulis artikel tutorial yang membutuhkan penjelasan detail.

Sebenarnya saya ingin membedakan antara kepribadian dan kemampuan, tapi kayaknya ini nggak mudah. Saya aja kadang bingung dengan karakter diri sendiri. Hehehe. Kalau kita bicara kepribadian tampak seperti kemampuan dan kemampuan tampak seperti kepribadian. Namun agar Anda dapat menyadari beberapa kesukaran dalam memutuskan tipe kepribadian Anda, saya ingin Anda mempertimbangkan perbedaan antara kemampuan umum dan khusus seseorang dibanding dengan tipe kepribadian mereka yang dominan.

Sebagai manusia kita memiliki kemampuan umum seperti membaca, menulis, berbicara, mengajukan pertanyaan, berpikir, peduli sama orang lain, menjadi sempurna, menggerakkan badan dan lain-lain. Kemampuan yang umumnya dimiliki setiap orang ini dapat membutakan kita terhadap tipe kepribadian kita yang dominan.

Contohnya, saya ini orangnya emosional, suka guyon, sedikit narsis (bener kok, cuma sedikit) antusias menulis artikel pengembangan diri dan selalu takjub kalau lihat anak muda berprestasi. Tapi belum tentu saya cocok jadi seorang motivator, meskipun judul blog ini adalah Catatan Motivasi Blogging Indonesia. Dalam hal ini patut saya ajukan pertanyaan tentang alasan kenapa saya menulis artikel motivasi. Apakah karena saya selalu ingin tahu perilaku orang lain (kepribadian tanda tanya) atau karena saya orangnya naif dan selalu care sama masalah orang lain (kepribadian tanda hubung).

membedakan kemampuan khusus dan kemampuan umum seorang blogger

Awas Salah Mendeteksi Kemampuan Khusus

Kita dapat mempunyai kemampuan khusus yang tidak dimiliki banyak orang, seperti bisa mendesain website atau membuat program komputer. Berbagai kemampuan khusus ini juga dapat membutakan kita terhadap tipe kepribadian dominan kita. Misalnya Anda bisa membuat ilustrasi 3 dimensi atau komik lucu, tapi itu bukan berarti Anda menjadi karakter tanda tanya yang mengutamakan detail, kristis dan penuh perhitungan.

Kesimpulannnya, tipe kepribadian itu semacam naluri dominan dibandingkan kemampuan khusus. Kepribadian merupakan kecenderungan temperamen alami dasar Anda yang memerintah atau mengatur pikiran, kata-kata dan tindakan. Kepribadian memberikan ruh dan ciri khas bagi keberadaan Anda. Dan dalam dunia blogging saya sangat menyarankan Anda memiliki keunikan dan nilai lebih dalam membangun kompetensi diri dalam pergaulan dunia maya.

Jadi, saat Anda mempertimbangkan apa yang akan memberikan kesenangan terbesar waktu ngeblog,  Anda tidak hanya berpikir mengenai kemampuan. Tetapi juga tipe kepribadian Anda yang bersifat naluri dan dominan. Jika Anda gagal melakukannya, Anda dapat menjadi seperti seniman yang melukis dengan tangan yang salah. Boleh jadi lukisan tersebut selesai dikerjakan dengan tetap memiliki nilai seni. Namun itu bukan the best of you. Selamat mencari jati diri!

Saatnya saya bilang: Enjoy Blogging, Enjoy Writing! 🙂

61 Replies to “Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger”

  1. Intinya jangan sampai mengesampingkan unsur-unsur manusiawi ya mas ketika menulis di blog. Itu yang saya tangkap dari tulisan di atas. Saya sendiri berusaha menyeimbangkan kedua unsur (naluri manusiawi dan kemampuan). Makanya ada yang bilang bahwa tulisan-tulisan saya bernuansa personal, walaupun isinya mungkin sesuatu yang formal/serius.

  2. kalo aye sih leih memandang karakter itu bagian dari psifat dan kepribadian
    dan aklo kemapuan itu hal yang bisa di olah yang sesuai dengan kepribadian kita 😆

  3. kadang kita tidak bisa membedakan antara keinginan dan kemampuan, terlalu egois untuk mengatakan tidak mampu, padahal sebenarnya tidak mampu namun untuk menutupi sebuah keinginan dia bilang mampu. Entahlah.
    Jeleknya Saya adalah saat ini saya belum menemukan keunikan saya itu mas, hehe

  4. Memang secara garis besarnya kemampuan dalam mengungkapkan ide dalam bentuk tulisan terkadang berbanding terbalik dengan kemampuan mengungkapkan ide dalam bentuk ucapan..terutama yang kedua masalah ucapan itu karena selain harus menghadapi banyak orang seperti contoh pidato atau sebagai motivator ,sukses gan

  5. wah, saya pernah merasa “salah” mas, saat hobby membaca dan menulis tidak saya ikuti dengan kondisi senyaman mungkin. hasilnya bernatakan. hehe. tapi tetep bagi saya menulis (opini) adalah pilihan khusus saya untuk bisa terus menulis di kemudian hari.

  6. The comfort and ease of these boots is equal to that of the classic, and if you will not have the classic, believe of the comfort of your favourite pair of slippers. They genuinely are like sporting property slippers outside. I am not kidding. These boots are SO cozy but they do have tracktion. I actually will not have a complaint on these. They will not rub the bottom of my heels, they are completely cozy to stroll in, additionally the bottom conforms to your real footbed which is nice.

    Not all world wide web merchants are irresponsible, as most are completely reliable. Especially when you check out the approved website for ugg boots and footwear, you can be certain that your buy is authentic.coming all the way from Australia, the footwear and components on the main ugg website may be your ideal bet when you are hunting for these hard to find models of boots, footwear, or components.moreover, your knock off uggs will not use as easily as true uggs, so in impact, you are shelling out your funds on something that seems to be equivalent to ugg footwear, but is far from the genuine shoe or boot.

    Tip two – For the earlier three decades the boots that are real Uggs including the Traditional Argyle boots are manufactured in China rather than Australia or New Zealand. So if the vendor is advertising theirs as getting created in New Zealand or Australia this will quickly recognize to you that they are not in truth the real write-up.

    This vogue winter season boots UGG with the model that might be eliminated. Repeating lug pattern maximizes Ugg Boots Men’s interface provides flexibility for the foot all-natural flex factors.None of my male buddies use Uggs.They believe they can be seen for women, and refuse, as they are comfy. They appear to consider that young children do not consider them members of UGG boots JLS.price reduction guys are now, I know the solution! The boys put on them. My buddy Dom, I have to say that men are much more shoesagainst Discount Uggs Ugg adult males sat in his property last night time with his trousers and a pair of Ugg boots for sale! Males are masters of them do not just occur in public. Adam.

  7. 8. Verify the return policy troubles of the scent, as there may well be a likelihood of returning the perfume.

    As you can see, these are just a few tips to get your creativity rolling. The moment you begin pondering exterior the traditional box, the suggestions are as different as the couples who invent them. Happy marriage ceremony planning, and get pleasure from your particular day!

    Children’s perfumes are typically produced by well-known youngster manufacturers like Mattel Disney etc underneath different brand name like Barbie Aventura, Barbie Princess, Daisy Duck, Micky mouse, Minnie mouse, Goofy, Pluto, baby rose jeans and many others. Days are gone when no considerable significance was offered to them. There is a vast market place for them these days. Eau de Bonpoint, Ambrette 9, Musti Eau Soin, Burberry Newborn Contact, Petits et Mamans Fragrance by Bvlgari for Children, Tartine et Chocolat Ptisenbon by Givenchy, Tous Infant Eau de Cologne, Enjoy Chic Infant Coco and Momo, Parfum Marie Puce, Johnson’s Child Cologne are some of the greatly demanded and important top rated rating makes.

    Cloth and binding ones all are inclined to scent when wet. My dogs look so alike that obtaining various collars helps me to recognize them. Useful to other dog owners is the use of pink and blue collars and accessories as you can tell if the dog approaching is male or female. If a male ways and you have a male that is territorial you can avert any aggressive behaviour and if you have a female and a male methods you can be prepared to avert any amorous strategies.

  8. The promoting was more successful just because it was a lot more memorable. Imbue

    In substantial college I noticed gang members wearing these all the time you know with their pants down to their ankles. That leaves the greatest option, sport boxer. Activity boxers help the boys, keep in a single place, do not trip up your butt, cover enough of the groin area and are tighter and therefore flattering on the human body.

    Could you operate in public in front of a crowd? What occurs when you do?

    Analyse the possible reasons. Was the pricing too high? Did they have an unresolved grievance? Did they come to feel your company failed to care? This can help you in your advertising and marketing technique and also aid you increase and improve your client relations. If you just take on board any of the factors pointed out in this newsletter you can assure an increase in your profit in no time at all. In an place with only a small pool of clients you want to be aggressive in subsequent via on a reliable IMC and keeping your existing clientele satisfied. All it takes is a tiny bit of effort and your revenue will double overnight. It is that easy!

  9. having patience, but endurance is one thing I don? know if I want

    You can store for your espadrilles from an online keep so that you can pick from a broad variety. You will come across that you can avail these Fitflop Shoes at a lowered cost. So, if you want you can pick a quantity of pairs for your self. So, go get your pair these days and put on them at the approaching seashore aspect and make a fashion declaration.

    Combs started Rafters in 1993 as a endorse commerce to his family’s constraint outlet, then Bogs adopted in 2002.

    As soon as the must have merchandise for any trend aware male. But like the mullet, the Hawaiian shirt has danced it’s closing dance and the encore is lengthy more than. If your wardrobe is full of the colourful shirts then don’t get worried. You can often make a set of pretty automobile cleansing rags out of them.Typically worn as formal put on in the Hawaiian Islands, Aloha shirts (as they are recognized to the lieu) are an export that really should, well, have in no way left port. Undoubtedly not acceptable as formal have on over here and actually, they’re not acceptable complete end.

  10. Strategy a enjoyable evening out on the town, both with your partner or with the girls ?just get out and enjoy yourself! This constantly assists to improve self-confidence and increase our general outlook. Go by way of your closet come across the most desirable attire. Or, much better however, go acquire a new outfit or some pretty new Fitflop Shoes! There’s practically nothing that assists a girl really feel greater than searching! Get your hair accomplished, or invest some time fixing your hair to search your best. Shave your legs and in among, paint your nails, provide out the bling and glitter ?what ever you want to really feel exciting and flirtatious. No require to overdo it with too considerably pretense, as it’s really the inner beauty that makes all the big difference in shining your mild. You’ll be shocked at how fantastic you quickly feel and how considerably of an affect your modest contribution has on others and on oneself!

  11. Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger | Catatan Motivasi Blogging Indonesia I was suggested this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You’re amazing! Thanks! your article about Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger | Catatan Motivasi Blogging Indonesia Best Regards Cassetta Agata

  12. Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger | Catatan Motivasi Blogging Indonesia I was suggested this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble. You’re incredible! Thanks! your article about Membedakan Kemampuan Khusus dan Kemampuan Umum Seorang Blogger | Catatan Motivasi Blogging Indonesia Best Regards Lawrence Cindy

  13. Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I find It really helpful and it helped me out much. I’m hoping to offer one thing back and help others like you helped me.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *